50 ANIVERSARI

Caixa d’Enginyers ha celebrat el 2017 els seus 50 anys d’història. Una història que comença per iniciativa d’un grup d’enginyers que constitueix una societat amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del seu col·lectiu a través de serveis financers i asseguradors globals.

Després de cinc dècades, l’Entitat s’ha consolidat com un referent en l’àmbit de les cooperatives de crèdit en el mercat europeu i ha mantingut la seva fidelitat a un model de banca responsable i sempre pròxima als seus socis.

Per compartir aquest moment històric amb tots els socis i professionals, Caixa d’Enginyers va organitzar durant el 2017 diferents accions commemoratives i informatives que es van recollir en un web específicament dissenyat per donar cobertura a l’esdeveniment. La pàgina comptava amb materials divulgatius com una línia del temps en la qual es resumia la història de Caixa d’Enginyers des dels seus orígens fins a l’actualitat a través de les seves fites més rellevants, així com un espai que recollia les principals notícies publicades per la premsa.

Així mateix, es va editar un vídeo inspirat en els nostres valors i en la filosofia que ens han portat avui a ocupar un rellevant paper en el sector.

Els Amics de les Arts, al Palau de la Música

Caixa d’Enginyers vol estar a prop de les noves generacions de professionals. Per aquesta raó, amb motiu del 50 aniversari de l’Entitat, el 28 de juny es va organitzar un concert del grup de pop català Els Amics de les Arts al Palau de la Música, un dels edificis modernistes més emblemàtic de Barcelona.

Comitè Executiu de l’EACB

El mateix marc emblemàtic de la capital catalana, el Palau de la Música, els dies 15 i 16 de juny va acollir la trobada que es va dur a terme entre l’Associació Europea de Banca Cooperativa (EACB) i la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit (UNACC).

Per primera vegada en la seva història, l’EACB celebrava el seu Comitè Executiu a Barcelona, una reunió periòdica que permet abordar els avenços en les actuacions d’interès comú, en matèria reguladora i supervisora, en el sector de les cooperatives de crèdit que formen part de l’Associació.

A més, durant les jornades que reuneixen la banca cooperativa de tot Europa, Japó i Canadà, es van abordar els reptes de futur del sector financer i cooperatiu a través de diferents fòrums, reunions i workshops.

Un concert De pel·lícula a L’Auditori

Caixa d’Enginyers va organitzar, el 20 de novembre, a l’Auditori de Barcelona el concert De pel·lícula. Més de 2.000 socis de l’Entitat van poder gaudir, de la mà de l’Orquestra Simfònica del Vallès, d’un concert dedicat a les bandes sonores més emblemàtiques de la història del cinema amb la participació dels dobladors dels seus protagonistes.

Acció 50

L’acció social que duu a terme la Fundació Caixa d’Enginyers també va tenir el seu pes específic durant aquest any de celebracions. Per commemorar l’aniversari de l’Entitat, la Fundació va organitzar el Concurs “Acció 50” que permetia els socis triar, a través d’una votació on-line, el projecte al qual es lliuraria una aportació extraordinària per donar-li un nou impuls.

Els socis van triar els projectes entre les tres línies d’actuació de la Fundació (formació, reinserció laboral i sostenibilitat) i es va sortejar entre tots els participants en la votació un viatge a Moçambic per conèixer, de primera mà, els projectes que duu a terme l’ONG Enginyeria sense Fronteres.

En total, hi van participar més de 8.000 socis i els projectes guanyadors van ser “Arròs que il·lumina”, de l’ONG ONGAWA Enginyeria per al Desenvolupament Humà, i “Os bru i boscos madurs: preservant les joies del Pirineu”, de la també ONG Associació Sèlvans.

Avui dia, Caixa d’Enginyers manté la mateixa vocació de prestar serveis que quan es va fundar, però a un ampli conjunt de col·lectius professionals i, per descomptat, a la societat, donant resposta a les necessitats que sorgeixen i prioritzant la responsabilitat per sobre del lucre i sempre amb una visió sostenible en totes les nostres accions.